توسط انتشارات پژوهشگاه فضای مجازی؛

کتاب تولید خود در عصر دیجیتال منتشر گردید

کتاب تولید خود در عصر دیجیتال منتشر گردید کتاب تولید خود در عصر دیجیتال با ترجمه سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورایعالی فضای مجازی و حسین حسنی از جانب انتشارات پژوهشگاه فضای مجازی منتشر گردید.


به گزارش کمک وب به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، داستان «خود» که در عصر دیجیتال با سکوهای رسانه های دیجیتال و فناوری های تصویربرداری در هم تنیده شده با وجود همه پیچیدگی های ظریف خود، هنوز درحال توسعه است. در همهمه ملالت آور زندگی روزمره خود شکل های جدیدی از نگاه خیره عموم مصرف کنندگان را به اجرا می گذارد که در مورد دیگران و یکدیگر کنجکاو هستند. میل برای دیدن خودمان که توسط دیگران تأیید و مصرف می شود اقتصاد کاملاً جدیدی را تسهیل کرده است. در این میل «خود» به واسطه سکوهای رسانه ای جدید از نو متولد می شود این سکوها اشتراک گذاری و تاییدهای اجتماعی «خود» تنها را به شکلی از تراکنش تبدیل می کنند. جسمانی شدن فناوری های زندگی روزمره به این معنا است که تصویرگری و رایانش فراگیر که دائماً بدن را تغذیه می کنند، می خواهند که بدن بخشی از چشم انداز تولید در عصر دیجیتال شود. در این نوع اشتغالات فناورانه، «خود» به واسطه دسته ای سکوهای اشتراک گذاری ظهور می کند. این سکوها خود و زندگی روزمره آنرا به منزله ابزاری برای ثبت نام برنامه های روزانه آن زیبا جلوه می دهند، حضور آنرا تأیید می کنند و تشویش های ژرف آنرا درباره میرایی بررسی و سازوکارهایی برای نامیرایی آن می یابند. در این کتاب «خود» به منزله برهه اساسی جذابیت برای حال و آینده باقی خواهد ماند.


منبع:

1400/05/14
11:09:10
5.0 / 5
678
تگهای خبر: دیجیتال , رسانه , فضای مجازی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات