قائم مقام معاونت اجتماعی قوه قضائیه:

استفاده از سامانه های الكترونیكی، راهبردی در حوزه پیش گیری از جرم است

استفاده از سامانه های الكترونیكی، راهبردی در حوزه پیش گیری از جرم است به گزارش کمک وب قائم مقام معاونت اجتماعی قوه قضائیه اظهار داشت: پاسخگویی، ارتقای شفافیت و استفاده از سامانه های الکترونیک همچون راهبردهایی هستند که در طرح تحول قوه قضاییه در حوزه پیشگیری آمده است و همه این موارد و راهبردها در این جهت است تا جرم، اتفاق نیفتد.



به گزارش کمک وب به نقل از معاونت اجتماعی قوه قضائیه نشست مشترک قائم مقام معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای «ارتقای آگاهی حقوقی جامعه با بهره گیری از ظرفیت اپراتورها در کشور» انجام شد.

در ابتدای جلسه، رضا مسعودی فر ضمن تاکید برضرورت آگاهی بخشی و ارتقای دانش حقوقی نزد مردم، اظهار داشت: پاسخگویی، ارتقای شفافیت و استفاده از سامانه های الکترونیک همچون راهبردهایی هستند که در طرح تحول قوه قضاییه در حوزه پیشگیری آمده است و همه این موارد و راهبردها در این جهت است تا جرم، اتفاق نیفتد.

وی در ادامه به سه گام پیشگیری، اشاره نمود و اظهار داشت: نخستین و مهم ترین گام پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی است که آگاهی بخشی حقوقی به مردم، یک مرحله اساسی و موثر در این نوع پیشگیری است.

مسعودی فر با اشاره به ضرورت انتقال دانش فنی حقوقی به مردم بمنظور پیش گیری از وقوع جرم، اضافه کرد: گام دوم پیشگیری، وضعی است تا فرصت ارتکاب جرم از مجرم سلب شود.

این مقام مسئول گام سوم را پیشگیری های حقوقی- قضایی دانست و اشاره کرد: آن چه در این گام مردم مهم می باشد، تناسب جرم و مجازات است که می تواند به باز اجتماعی کردن مجرم کمک نماید. آگاهی مردم از حقوق خود در مراجعه به دستگاه قضایی نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی با یادآوری اقدامات صورت گرفته در بخش هایی که به آن اشاره شد، اظهار داشت: در بحث مشارکت با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از نیازمندی های حقوقی سازمان آغاز نموده و تا حصول نتیجه مطلوب به فعالیت خود در آگاهی بخشی به مردم ادامه می دهیم.

مسعودی فر افزایش به دانش حقوقی جامعه را حائز اهمیت فراوان توصیف کرد و اظهار داشت: درتلاش ما برای ارتقای آگاهی حقوقی جامعه با بهره گیری از ظرفیت اپراتورها، اگر یک مورد هم موجب جلوگیری از تضییع حق مردم شود برای این معاونت باارزش خواهد بود.

وی خطاب به رئیس سازمان تنظیم مقررات اظهار داشت: همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی زمینه را برای تسریع در امر آگاهی بخشی جامعه فراهم می آورد.

در ادامه این جلسه حسین فلاح رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این مطلب که موضوع پیشگیری بحث مهمی است، اشاره کرد: اگر بهترین فرد در حوزه کاری خود باشیم باز هم نیاز به ارتقای دانش نزد هر فرد احساس می شود.

وی به لزوم تسریع ایجاد تفاهم میان معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در زمینه ایجاد بستر آگاهی بخشی به جامعه، اظهار داشت: بنظر می رسد اطلاع رسانی بوسیله پیامک بسیار موثر بوده اما، این بخش ملاحظاتی را نیز برای ما به وجود می آورد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به انبوه شکایات مردمی در سامانه ۱۹۵ از ارسال پیامک های تبلیغاتی اضافه کرد: در این راستا این سازمان مجبور به قطع سیمکارت های ارسال پیامک انبوه شد. در امتداد همکاری این سازمان با شما، قادر هستیم در هر بار ۵۰ میلیون پیامک آگاهی رسان با محتوای آموزشی ارسال نماییم.

این مقام مسئول با تاکید بر حساسیت مردم نسبت به ارسال پیامک های تبلیغاتی و دولتی، تصریح کرد: ۹۵ درصد مردم از حقوق خود در مراجعه به محاکم قضایی آگاه نیستند. پس این آمادگی نزد این سازمان وجود دارد تا دراین زمینه با این معاونت همکاری نزدیک داشته باشیم.

در ادامه این جلسه اکبر تهرانی دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی معاونت پیشگیری قوه قضاییه، در اشاره به توانمندی های این معاونت در همکاری با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اشاره کرد: این معاونت آمادگی دارد آموزش های حقوقی، خانواده و فضای مجازی را به کارکنان سازمان تنظیم مقررات ارائه کند.

وی اشاره کرد: محتوای پیامک ها نیز با نظر کارشناسان به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات ارسال خواهد شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال ۱۳۸۲ و با استناد به ماده هفت قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجمیع معاونت امور مخابراتی این وزارتخانه و اداره کل ارتباطات رادیوئی تاسیس شد. هدف از ایجاد این سازمان ایفای اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرائی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است تا بعنوان نهاد نظارتی زمینه رقابتی شدن بازار ارائه خدمات مخابراتی و بالا رفتن کیفیت خدمات ارتباطی را فراهم آورد. اداره دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و نظارت بر اجرای مصوبات آن نیز از دیگر وظایف مهم این سازمان است.





منبع:

1400/02/30
21:52:29
5.0 / 5
588
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات و فناوری اطلاعات , الكترونیك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات