مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای:

با كمبود نیروی آموزش دیده مواجهیم

با كمبود نیروی آموزش دیده مواجهیم مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، با اعلان اینکه ظرفیت های شغلی بسیاری در صنعت بازی های دیجیتال بعنوان صنعتی خلاق وجود دارد، اظهار داشت: ما در کشور با کمبود نیروی آموزش دیده در حوزه بازی مواجه هستیم و توسعه این نیروها،  نیاز به برنامه ریزی جدی دارد.


به گزارش کمک وب به نقل از ایسنا، سعید مقیسه- قائم مقام معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما، در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونین بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اشاره کرد: یکی از موضوعات پیشنهادی ما به بنیاد استفاده از ظرفیت پلت فرم آی پی تی وی یا تلویزیون تعاملی برای بازی های دیجیتال است.
وی با اعلان اینکه پلت فرم آی پی تی وی در حال ورود به مرحله بهره‎ برداری است و می توان از آنها برای بازی ها بهره برداری نمود، اضافه کرد: برگزاری جلسه با اپراتورهای آی پی تی وی و بازی سازان یکی از زمینه های مورد درخواست ما است. بازی سازان از ظرفیت آی پی تی وی ها بطور دقیق باخبر نیستند و اپراتورهای آی پی تی وی هم از ظرفیت های بازی ناآگاه هستند. آشنایی آنها با یکدیگر می تواند نتایج بسیار خوبی به همراه داشته باشد.
قائم مقام معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما اضافه کرد: از آنجایی که موضوع سایت فهم بازی با ماموریت های معاونت فضای مجازی همخوانی دارد، این مساله همچون زمینه های علاقه مندی و اولویت دار ما برای کمک به بنیاد درباب ترویج مسئله سواد بازی است.
مقیسه همین طور اظهار داشت: ما آمادگی مشارکت و سرمایه گذاری برای تولید گیم فیلم (interactive film) بر طبق بازی های با اکت بالا که مناسب مخاطب نوجوان و جوان است را نیز داریم. ضمن اینکه تولید بازی با موضوع سواد بازی در امتداد آموزش سواد رسانه ای نیز همچون موضوعاتی است که می شود در این خصوص بطور مشترک دنبال کرد.
وی با اشاره به مدرسه تلویزیونی تلوبیون اشاره کرد: امکان اضافه شدن آموزش های بازی سازی مورد نظر بنیاد نیز در این فضا وجود دارد. همین طور ما در حال تدارک برگزاری جشنواره های محتوایی در قالب محتواهایی فاخر هستیم که این آمادگی برای برگزاری رویدادهای بازی محور بوسیله این پلت فرم نیز وجود دارد.

همراهی بنیاد و رسانه ملی برای ارتقاء سواد بازی های دیجیتال
سیدصادق پژمان- مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، نیز با اعلان اینکه موضوع بازی های ویدئویی فقط مسئله بنیاد ملی بازی های کامپیوتری بعنوان تنها متولی این صنعت در کشور نیست، اشاره کرد: ۳۲ میلیون بازیکن ایرانی که بطور متوسط ۹۳ دقیقه در روز بازی می کنند، بیان کننده این نکته است که به موضوع بازی های کامپیوتری در سطح مسئله کشوری توجه گردد.
وی ادامه داد: این نگرانی الان وجود دارد، همان طورکه ما درباب شبکه های اجتماعی مجازی برخی فرصت ها را از دست دادیم و ظرفیت های این فضا گاهی به تهدید تبدیل شد، با نگاه عادی به موضوع بازی های دیجیتال و محدود کردن آن به بنیاد ملی بازی های کامپیوتری نمی توانیم از فرصت های این فضا به خوبی استفاده نمائیم. بنیاد ملی بازی های کامپیوتری بعنوان متولی این حوزه با همگرایی و همراهی مجموعه های حاکمیتی می تواند در پیشبرد اهداف خود گام های موثری بردارد. در همین راستا نیز بازی سازان، ناشران، مصرف کنندگان، توزیع کنندگان باید بتوانند از ظرفیت های موجود در سازمان صداوسیما بعنوان ظرفیت عمومی منتفع شوند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اعلان اینکه در بحث آموزش بازی سازی چه درجهت ترویج ظرفیت های صنعت بازی و چه آموزش های آنلاین به کمک سازمان صداوسیما نیاز جدی وجود دارد، اشاره کرد: بر طبق سند بازی که بعنوان سیاست های حاکم بر برنامه ملی بازی توسط شورای عالی فضای مجازی مصوب شده است و طی آن وظایفی برای مجموعه های مختلف مشخص شده که در آن متولی موضوعات آموزشی و فرهنگی سازمان صدا و سیما است.
پژمان اضافه کرد: ما در کشور با کمبود نیروی آموزش دیده در حوزه بازی مواجه هستیم، هرچند که بنیاد طی ۱۰ سال قبل توانسته حجم قابل قبولی از نیروی متخصص را بعنوان تامین نیروی انسانی مورد نیاز در صنعت بازی آموزش دهد؛ اما توسعه نیروی انسانی آموزش دیده در این عرصه نیاز به برنامه ریزی جدی دارد. چونکه ظرفیت های شغلی بسیاری در صنعت بازی های دیجیتال بعنوان صنعتی خلاق وجود دارد.
وی اشاره کرد: بر طبق آخرین پیمایش بنیاد یک چهارم بازیکنان ما کودکان هستند که بعنوان نسل آینده کشور بوسیله بازی های ویدئویی ارزش ها و فرهنگ به آنها منتقل می شود و نظام ارزشی آنها از این طریق شکل می گیرد. بدین جهت مردم باید نسبت به مسئله سواد بازی های دیجیتال آموزش و تحلیل داشته باشند و بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در کنار مجموعه صدا وسیما می تواند دراین زمینه گام های موثری بردارد.

استفاده از ظرفیت های رسانه ملی برای توسعه آموزش ملی بازی سازی
فرزانه شریفی، مدیر انستیتو ملی بازی سازی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری نیز با اعلان اینکه با دسترسی ایجادشده توسط این معاونت به بازار محتوا تا امروز ۱۰۰ ساعت آموزشی در حوزه بازی سازی و سواد بازی با محوریت فهم بازی در این فضا بارگذاری شده است تا محتواهای آموزشی بیشتردیده شوند و در دسترس عموم قرار بگیرند که با ارائه گزارش هایی در این خصوص امکان برنامه ریزی جهت استفاده بهینه تر از ظرفیت های موجود دراین زمینه وجود دارد.
وی افزود: درحوزه آموزش بازی سازی ما در انستیتو ملی بازی سازی امسال حدود ۱۵۰۰ نفرکلاس در دپارتمان های فنی، هنری و طراحی برگزار کرده ایم و فقط هم این آموزش ها متوجه شهر تهران نبوده است و مخاطبان این دوره ها علاقه مندانی از سراسرکشور بودند. سازمان صداوسیما به ملی شدن این آموزش ها برای تمام مخاطبان کودک و نوجوان باتوجه به ظرفیت های موجود در این سازمان می تواند کمک نماید. ما امکان برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه آموزش بازی سازی و سواد بازی را نیز داریم و می توانیم از ظرفیت های موجود در رسانه ملی برای تقویت و توسعه آموزش ملی بازی سازی استفاده نمائیم.

رونق کمپین «بازینو» با حمایت صداوسیما
سیدمحمدعلی سیدحسینی- معاون حمایت بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، نیز اظهار داشت: یکی از با اهمیت ترین ماموریت های بنیاد پشتیبانی از بازی سازی داخلی در امتداد پشتیبانی از تولید ملی است. طی سالهای اخیر پیشرفت های خوبی در حوزه بازی های دیجیتال شده و ما سهم خوبی از بازار را بوسیله بازی سازان داخلی به دست آورده ایم. درحوزه صادارت بازی نیز بازی سازان داخلی با وجود تحریم ها و تمام مشکلات، موفقیت های خوبی برای کسب بازار بین المللی به دست آورده اند.
وی ادامه داد: سازمان صداوسیما می تواند درباب معرفی محصولات تیم ها و شرکت های بازی ساز ایرانی کمک زیادی به بازی سازان انجام دهد. از طرفی دیگر بازی سازان نیز بعنوان کارگردان یا سازنده بازی ها با شرح موفقیت هایشان بوسیله برنامه های صداوسیما به الگوسازی، اشتغال زایی و رونق تولید کمک بسیار زیادی خواهدنمود.
معاون حمایت بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اشاره به برگزاری کمپین نورزوی بنیاد در امتداد حمایت و تقویت بازی های ایرانی نیز اظهار داشت: سازمان صداوسیما درمعرفی کمپین «بازینو» و اهداف ان که در نهایت منجر به معرفی بازی های ایرانی برای خانواده ها درایام تعطیلات نوروز و افزایش کاربر و درآمد پایدار برای آنها می شود، نقش به سزایی خواهد داشت.




1399/11/28
14:41:11
0.0 / 5
906
تگهای خبر: آنلاین , اپراتور , دیجیتال , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات