بر اساس اعلام رگولاتوری؛

ثبت 5 هزار شكایت برای عدم آنتن دهی موبایل

ثبت 5 هزار شكایت برای عدم آنتن دهی موبایل كمك وب: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به ثبت بیش از 5 هزار شكایت درباب نارضایتی از آنتن دهی موبایل از طرف مشتركان اعلام نمود كه پوشش داخل ساختمان جزو تعهدات اپراتورها شمرده می شود.



به گزارش کمک وب به نقل از رگولاتوری، سید محمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلان اینکه پوشش دهی نامناسب اپراتورها منجر به نارضایتی و ثبت شکایت از طرف مشترکان می شود، اظهار داشت: در شش ماهه اول سال ۹۹ در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵، مشترکان اپراتورهای تلفن همراه ۵ هزار و ۴۸۸ شکایت در حوزه عدم آنتن دهی تلفن همراه ثبت کرده اند که قسمتی از این شکایات مربوط به عدم آنتن دهی در داخل ساختمان است.
وی اظهار داشت: هم اکنون، هزار و ۳۱۹ شهر فناوری ۲G، هزار و ۲۸۹ شهر ۳G و هزار و ۱۵۸ شهر تکنولوژی ۴G را پوشش می دهند. در روستاها نیز آمار تکنولوژی نسل دوم ۴۴ هزار و ۹۱۸ روستا است، دو تکنولوژی نسل سوم و چهارم نیز شامل ۵۵ هزار روستا می شود. ۸۶ درصد جاده های کشور، ۲G و ۶۷ درصد ۳G و ۳۹ درصد ۴G را پوشش می دهند.
امامی دلیل عدم پوشش دهی موبایل در بعضی مناطق را اینگونه توضیح داد: دلیلهای متفاوت می باشد که همچون آن می توان به عدم همکاری شهرداری ها و مردم، سرقت دکل ها، وضعیت جغرافیایی، میزان جمعیت، آب و هوای منطقه - که می تواند بر سیگنال های مخابراتی تاثیر بگذارد - اشاره نمود. بعنوان مثال هم اکنون پوشش دهی در بعضی مناطق کلانشهرها تحت تاثیر هارمونی ساخت و سازها، قرار گرفته است، چونکه حتی مصالح بکار رفته در ساختمان ها و قطر دیوارها، سیگنال های مخابراتی را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی اضافه کرد: درباره مشکلات پوشش دهی در جاده ها و روستاها نیز می توان به نبود زیرساخت های لازم مانند برق جاده، عدم دسترسی برای راه اندازی سایت و موضوع سرقت های مکرر تجهیزات مخابراتی اشاره نمود.
این مقام مسئول در رگولاتوری با اشاره به اینکه عمده مشکل اپراتورها در بحث پوشش دهی شهرها به موضوع راه اندازی سایت ها به سبب ممانعت های مردمی و قوانین شهرداری ها مربوط می شود، افزود: متاسفانه در این بخش در بعضی از شهرها، شهرداری ها به صورت سلیقه ای با موضوع نصب دکل و تجهیزات مخابراتی برخورد می کنند. البته رگولاتوری و مناطق ۹ گانه آن تا جایی که قوانین اجازه می دهد با شهرداری ها در تعامل هستند اما معتقدم این تعاملات باید در مقررات شهرداری ها گنجانده شود.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اشاره کرد: در شهر تهران جلساتی بین شرکت ارتباط مشترک شهر و نمایندگان رگولاتوری برگزار می گردد و در زمینه صدور مجوز نصب دکل های مخابراتی در بعضی مناطق توافقاتی انجام شده است. در سایر شهرها نیز مدیران مناطق ۹ گانه رگولاتوری با شهرداری های حوزه فعالیت خود تعاملاتی را انجام داده اند؛ امیدواریم همکاری رگولاتوری با شهرداری ها وارد مرحله جدیدی شود.
امامی با اشاره به اینکه مردم از کیفیت آنتن دهی در بعضی مناطق خصوصاً در داخل منزل، اداره و … در مناطق پرجمعیت و متراکم شکایت دارند، اظهار داشت: متاسفانه مردم دراین زمینه نگرانی هایی دارند و بنا بر این در بعضی موارد با اپراتورها همکاریهای لازم صورت نمی گیرد. متاسفانه گاهی این تصور اشتباه که دکل های مخابراتی سرطان زا است، شنیده می شود در صورتیکه تجهیزات مخابراتی برمبنای استانداردهای جهانی ایجاد می شود. علاوه بر این، کیفیت و عملکرد این تجهیزات به صورت مداوم توسط دستگاه های مسئول مانند سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بررسی و به مردم اعلام می شود که نصب این تجهیزات روی ساختمان ها مشکلی برایشان ایجاد نمی نماید.
وی در مورد پوشش دهی تلفن همراه در داخل ساختمان که یکی از موضوعات مهم برای مشترکان است، اشاره کرد: اپراتورها برمبنای پروانه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ملزم هستند تمام سطح شهر همچون داخل ساختمان ها را پوشش دهند. در واقع اپراتورها در پروانه خود متعهد شدند که تمام شهر را پوشش دهند و این کاملاً بدیهی است که این تعهد داخل ساختمان ها، پارک ها، پاساژهای متعارف و … را در برگیرد.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: اپراتورها در این مورد الزام دارند و در صورت رعایت نکردن این مساله برمبنای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات جریمه می شوند. البته رگولاتوری معتقد می باشد همانطور که سازمان نظام مهندسی پس از بررسی وضعیت سیم کشی برق، نصب کنتور و … در ساختمان ها، مجوز اختتام کار را برای آن ساختمان صادر می کند، باید با تدوین مقررات مناسب، برای برج ها و ساختمان های بلند نیز تهیه تجهیزات و جانمایی برخی وسایل مخابراتی الزامی شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اپراتورها به تعهدات خود در زمینه ایجاد یا برقراری پوشش تلفن همراه عمل کرده اند، توضیح داد: به صورت کلی، بله. اپراتورها حتی در بعضی تعهدات مانند پوشش دهی نسل ۳ و ۴ موبایل فراتر از تعهدات توسعه ای در پروانه شان عمل کرده اند که مشترکان می توانند نتایج آنرا مشاهده کنند. البته ممکنست در نقاطی به دلایلی که گفته شد نقص هایی وجود داشته باشد که برابر قوانین با آنها برخورد می شود. مردم می توانند با مراجعه به سامانه نت سنج پلاس به آدرس اینترنتی https: //netsanjplus.ir یک منطقه را انتخاب نموده و پوشش دهی تمام اپراتورها در آن منطقه را با درصد خطای خیلی کم، مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنند.


منبع:

1399/08/09
22:44:21
5.0 / 5
1415
تگهای خبر: اپراتور , اینترنت , تكنولوژی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات