برخورد با سیمكارت های مزاحم جدی تر شد

برخورد با سیمكارت های مزاحم جدی تر شد به گزارش كمك وب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به كاهش ارسال پیامك با خطوط شخصی به ۴۰۰ سیمكارت در روز، از شناسایی و پیگیری قضائی شركت ها و افراد ارسال كننده اطلاع داده است.


به گزارش كمك وب به نقل از ایسنا، پیامك های تبلیغاتی سال های زیادی است كه میهمان گوشیهای موبایل هستند اما مدتی است كه دیگر پا را از سطح تبلیغات فراتر گذاشته و به مزاحمان هر روزه ی دارندگان گوشیهای موبایل تبدیل گشته اند. بعد از آنكه به مبحث پیامك های تبلیغاتی، بارها پرداخته شد اما به سرانجام نرسید، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به صورت جدی به این مورد واكنش نشان داد و از ایجاد سامانه ای برای دریافت گزارش های آنلاین شكایات مزاحمت های ناشی از پیامك های تبلیغاتی اطلاع داد.
وی در این خصوص نوشته بود: پیامك های تبلیغاتی مزاحم آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. بعد از ساماندهی پنل های ارسال انبوه از راه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حالا ارسال این پیامك ها از راه شماره های عادی فزونی یافته است. صاحبان كسب وكار بایستی به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این مورد باشند كه این نوع تبلیغات اثر عكس دارد. وزارت ارتباطات هم برای این نیاز مشروع كسب وكارها بایستی با همكاری مركز ملی فضای مجازی راهكاری اندیشه كند.
در این راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین اظهار نظر درباره برخورد با پیامك های تبلیغاتی در توئیتر نوشت: تابحال از انواع شیوه های فنی برای توقف ارسال پیامك های تبلیغاتی بهره گرفتیم. از هزاران سیمكارت ارسال كننده در روز به حدود ۴۰۰ سیمكارت رسیده اند. خواستم برخورد جدی تر شود. شركت ها و افراد ارسال كننده را شناسایی و ضمن پیگیری قضائی همزمان به مردم هم معرفی خواهیم كرد.



۱۲۲ هزار سیمكارت مسدود شد
مطابق آمار منتشرشده در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تابحال ۱۲۲ هزار و ۱۱۶ سیم كارتی كه بعنوان سیمكارت های مزاحم ارسال كننده ی پیامك تبلیغاتی شناسایی شدند، مسدود شدند. قبل از این هم مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری - با بیان این كه پیامك های مزاحم در یك بازه زمانی دو - سه ماهه به مراتب كم شده است، گفته بود شكایات درباره پیامك های تبلیغاتی هم به مراتب كمتر شده است. پیامك های تبلیغاتی هم اكنون بیش تر از شماره های شخصی هستند و ارسال پیامك از سرشماره ها كمتر شده است.
با شناسایی و مسدود كردن سرشماره های تبلیغاتی، صاحبان كسب وكارها به شماره های شخصی روی آوردند كه به علت نامحدود بودن این شماره ها، شناسایی آنها دشوارتر شد. در ادامه رگولاتوری راهی را برای معرفی سیمكارت های مزاحم پیشنهاد كرد كه افراد بتوانند ارسال كنندگان پیامك های تبلیغاتی را به سامانه ۱۹۵ معرفی كنند و البته خود رگولاتوری هم تصمیم به رفتارشناسی سیمكارت هایی كه تنها برای ارسال پیامك از آنها استفاده می شد گرفت. ازاین رو هم اكنون می توان از سامانه #۸۰۰* برای پیشگیری از ارسال پیامك ها و سامانه ۱۹۵ برای مسدودسازی سیمكارت های شخصی مزاحم بهره برد.



1398/02/15
19:25:25
5.0 / 5
5046
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات