با فرآیند هوش مصنوعی؛
۳۰ هزار سیم كارت ارسال كننده پیامك تبلیغاتی قطع شد
كمك وب: شمار قطع و مسدود شدن سیم كارت های شخصی ارسال كننده پیامك تبلیغاتی از راه فرآیند هوش مصنوعی، از مرز ۳۰ هزار سیم كارت گذشت.
به گزارش كمك وب به نقل از مهر، آخرین آمار نمایش شده از وضعیت برخورد با سیم كارت های شخصی ارسال كننده پیامك تبلیغاتی، نشان داده است كه ۳۰ هزار و ۹۰۵ سیم كارت تا روز ۲۵ آذرماه امسال به سبب ارسال پیامك تبلیغاتی مزاحم قطع سرویس شده اند.سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شناسایی سیم كارت هایی كه نسبت به ارسال پیامك انبوه تبلیغاتی اقدام می كنند، از فرآیندهای هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشتركان بهره برده است. در این زمینه طبق دستورالعملی كه به اپراتورهای موبایل داده شده سیم كارت های شخصی ارسال كننده پیامك های تبلیغاتی شناسایی و با آنها برخورد میگردد.بررسی رگولاتوری از آن حكایت می كند كه از این سیم كارت ها تنها برای ارسال پیامك انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست. از این رو برمبنای حجم زیادی از پیامك كه فعال میگردد این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شماره ها را به رگولاتوری گزارش می كنند.از آنجایی كه ارسال پیامك تبلیغاتی ناخواسته، نوعی تخلف شمرده می شود، رگولاتوری در صورت دریافت شكایت و درخواست از مردم باز نسبت به قطع سرویس پیامك های تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام می كند.چندی پیش رگولاتوری اعلام نمود كه بیشتر از ۲۰ هزار سیم كارت ارسال كننده پیامك تبلیغاتی به سبب شكایت مشتركان قطع سرویس شده است. الان باز بیشتر از ۳۰ هزار سیم كارت با استفاده از فرآیند هوش مصنوعی، ارسال كننده پیامك انبوه شناسایی و مسدود شده است.پیش از این معاون وزیر ارتباطات گفته بود كه در سامانه ستاره هشتصد (*۸۰۰) بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواهان قطع دریافت پیامك تبلیغاتی شده اند و این تعداد مشترك در فهرست سیاه قرار داده شده اند تا برایشان پیامك تبلیغاتی ارسال نشود.اما امكان دارد با راه اندازی سرویس جدید، در بعضی مواقع، مشتركان به صورت مجدد پیامك تبلیغی دریافت نمایند كه البته این مساله مقطعی بوده و سپس به روزرسانی سیستم، باردیگر شماره آنها در فهرست سیاه قرار می گیرد و پیامكی دریافت نخواهند كرد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب