عامل اصلی کاهش کیفیت پوشش تلفن همراه چیست؟

عامل اصلی کاهش کیفیت پوشش تلفن همراه چیست؟ به گزارش کمک وب، تجهیزات تکرارکننده در خیلی از نقاط بعنوان راهکاری برای رفع مشکلات عدم پوشش تلفن همراه استفاده می شود، اما به قول کارشناسان این تجهیزات نه تنها تاثیر منفی بر عملکرد شبکه دارند، بلکه باعث اختلال در ارتباط سایر واحدها هم می شود.



به گزارش کمک وب به نقل از ایسنا، در سالهای اخیر مشکلاتی مانند ضعف سیگنال و پائین بودن کیفیت پوشش شبکه تلفن همراه در بعضی نقاط کور فضاهای ساختمانی مانند طبقات منفی، نواحی پرتراکم جمعیتی یا مناطق دورافتاده سبب استفاده بی رویه از دستگاههای تکرارکننده غیر مجاز تلفن همراه شده است.

استفاده از دستگاههای تکرار کننده غیر مجاز تلفن همراه مشکلی را حل نمی کند و سبب ایجاد اختلال در دیگر فرستنده ها و قطع سرویس در مناطق دیگر می شود و امکان دارد تشعشعات ناشی از این دستگاه ها به علت نصب غیر اصولی یا استاندارد آثار زیانباری برای سلامتی داشته باشد.

تجهیزات تکرارکننده در خیلی از نقاط بعنوان راهکاری برای رفع مشکلات عدم پوشش تلفن همراه استفاده می شود اما اغلب این تجهیزات، غیر مجاز بوده و استفاده از آن تا شعاع چندصد متری سبب ایجاد تداخل و افت کیفیت ارتباط مشترکین می شود.

رگولاتوری در سالهای گذشته تاکید کرده بود درصورتی که از تجهیزات تکرار کننده غیرمجاز استفاده و اختلالی در شبکه اپراتور تلفن همراه ایجاد شود، بازرسان این سازمان برپایه قانون اقدام و با متخلفان مطابق قانون برخورد می کنند.

اخیرا عظیم فرد- مدیرکل نظارت بر طیف رگولاتوری- در بازدید میدانی تیم ارتباطات سیار و رادیویی اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال و نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه از چند واحد شهرک صنعتی پدر در منطقه چهاردانگه گفته است یکی از مهم ترین عوامل مؤثر بر کاهش کیفیت پوشش تلفن همراه، استفاده از تکرارکننده های غیراستاندارد از جانب برخی واحدهای صنعتی برای تأمین آنتن دهی در قسمتهایی از سوله ها و سازه هایی با ساختار فلزی فشرده تشخیص داده شد.

به عقیده وی این تجهیزات نه تنها تاثیر منفی بر عملکرد شبکه دارند، بلکه باعث اختلال در ارتباط سایر واحدها هم شده اند. هماهنگی با مراجع قضایی برای مواجهه با استفاده کنندگان از تجهیزات غیراستاندارد تکرارکننده و اقدام برای جمع آوری تجهیزات تداخلگر و غیر مجاز نخستین اقدامی است که رگولاتوری به عنوان راهکار کوتاه مدت در جهت طرح های اجرایی مواجهه با تداخلات فرکانسی انجام می دهد. البته در اردیبهشت سالجاری، ۹۵۴ مورد تداخل فرکانسی در شهر تهران شناسایی و برطرف شده است.

گفتنی است مشترکان برای حل مشکل ضعیف بودن سیگنال یا کیفیت پائین دریافت سرویس از اپراتورهای تلفن همراه باید به سایت اپراتور خود مراجعه نمایند و درصورت حل نشدن مشکل، شکایت های خویش را در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات رگولاتوی (۱۹۵) درج کنند تا شکایت آنها در سریعترین زمان بررسی و رسیدگی شود.



1404/03/23
13:20:42
5.0 / 5
12
تگهای خبر: اپراتور , دستگاه , سایت , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان کمک وب در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب کمک وب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
دیدنی های کمک وب

چالشی های کمک وب

تازه های کمک وب

komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات
کمک وب، با ارائه خدمات پشتیبانی و آموزش های کاربردی، شما را در استفاده از فناوری اطلاعات یاری می کند.