کاهش مراجعه های حضوری با توسعه دولت هوشمند
به گزارش کمک وب، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با پیشرفت فناوری و گسترش زیرساخت ها، شاهد ایجاد سامانه هائی در قالب دولت هوشمند و دولت الکترونیک هستیم که مراجعات غیرضروری را کاهش داده است.
به گزارش کمک وب به نقل از مهر، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین شروع به کار دیتاسنتر بنیاد شهید ضمن گرامیداشت یاد شهدای اسلام، خصوصاً شهدای خدمت و شهید آیت الله رئیسی، همین طور دلاوری های رزمندگان اسلام و ایثارگران، اظهار داشت: در بحث فناوری و هوشمندسازی، باید نگاهی به گذشته داشته باشیم، در دهه های گذشته و خصوصاً سالیان اخیر، اقدامات و سرمایه گذاری های خوبی در عرصه فناوری در دستگاه های مختلف کشور انجام شده است. اما همه این اقدامات با هدف تسهیل امور مردم و ایجاد شفافیت انجام شده است. هاشمی اضافه کرد: در گذشته، مردم ناچار بودند برای انجام امور خود بصورت حضوری به دستگاه های مختلف مراجعه نمایند که این رفت وآمدها موجب زحمت و اتلاف وقت آنها می شد، اما با پیشرفت فناوری و گسترش زیرساخت ها، شاهد ایجاد سامانه هائی در قالب دولت هوشمند و دولت الکترونیک هستیم که مراجعات غیرضروری را کاهش داده است. با این وجود، این اقدام بااینکه ضروری بود، اما کافی نیست. وزیر ارتباطات اشاره کرد: امروز شاهد این هستیم که مردم بجای مراجعه حضوری، باید به سیستم های گوناگون مراجعه نمایند و این موضوع، همان مشکل را با شکل جدیدی بازتولید کرده است. به همین دلیل، در برنامه هفتم توسعه، در ماده ۱۰۷، احکامی برای ساماندهی خدمات و زیرساخت ها پیش بینی شده است. وی با اشاره به بند «الف» ماده ۱۰۷، اظهار داشت: این بند به تجمیع زیرساخت ها در قالب زیرساخت های ابری می پردازد و هدف آن پرهیز از سرمایه گذاری های جزیره ای در دستگاهها، ممانعت از توسعه مراکز داده پراکنده و مدیریت بهینه منابع است. هاشمی اضافه کرد: وزارت ارتباطات مکلف است سطح بلوغ زیرساخت دستگاهها را ارزیابی کرده و متناسب با آن، یا دستگاهها را به «ابر دولت» متصل کند یا میزبانی آنها را در بستری مناسب به عهده بگیرد. در این مورد، استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی نیز مورد تاکید قانون گذار قرار گرفته است. وی با اشاره به بند «ج» ماده ۱۰۷، اظهار داشت: وجود سیستم های موازی نه فقط کمکی به شفافیت و تسهیل امور مردم نمی کند بلکه موجب سردرگمی آنها نیز می شود. بدین سبب باید در عرصه خدمات، همانند زیرساخت، یکپارچگی و انسجام مدنظر قرار گیرد. وی ضمن تقدیر از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در عرصه هوشمندسازی اظهار داشت: بر اساس گزارش ارائه شده، بنیاد شهید هم در عرصه زیرساخت و هم در عرصه خدمات هوشمند اقدامات ارزشمندی انجام داده است و در ارزیابی ها جز دستگاه های موفق شمرده می شود. امیدواریم در آینده نزدیک، تمام خدمات بنیاد بصورت هوشمند و بدون مداخله انسانی، با حداقل هزینه و حداکثر کیفیت به ایثارگران ارائه شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه سخنان خود بیان کرد: طبیعی است که برای تحقق اهداف تعیین شده، باید مصوبات لازم در هیات محترم وزیران نیز صورت گیرد. وقتی به احکام قانونی نگاه می نماییم، می بینیم که تکالیف بسیار خوبی در این زمینه تدبیر شده است. البته با وجود دشواری هایی که در این راه وجود دارد و ما به آنها آگاه هستیم، امیدواریم بتوانیم در راه تحقق این اهداف در افق برنامه، قدمهای مؤثری برداریم. وی ادامه داد: جا دارد تشکر ویژه ای داشته باشم از عزیزانمان در بنیاد شهید و امور ایثارگران، خصوصاً برادر بزرگوارمان جناب سعید اوحدی که همیشه پیشرو و پیش قدم در این راه بوده اند. البته از عزیزان بنیاد نیز جز این انتظاری نمی رفت؛ چونکه همیشه در همه حوزه های انقلاب پیشگام بوده اند و خوشبختانه در عرصه فناوری نیز شاهد همین رویکرد هستیم. هاشمی اظهار داشت: برپایه گزارشی که در جلسه امروز توسط عزیزان ارائه شد، در گام اول، بنیاد شهید زیرساخت های خودرا در بستر دولت به وجود آورده که این اتفاق بسیار ارزشمندی است. همین طور در حوزه ارائه خدمات هوشمند نیز، اگر ارزیابی دستگاه های مختلف را بررسی نماییم، می بینیم که بنیاد شهید در زمره دستگاه های موفق قرار دارد. یعنی هم در لایه زیرساخت و هم در لایه خدمات، اقدامات ارزشمندی انجام شده است. وی با تقدیر از این اقدامات اشاره کرد: امیدواریم با تدبیر و نگاهی که در مجموعه بنیاد شهید وجود دارد، در آینده نزدیک شاهد گام بعدی نیز باشیم؛ یعنی ارائه تمامی خدمات بنیاد بصورت بطورکامل هوشمند به ایثارگران، بدون مداخله انسانی، در حداقل زمان، با حداکثر کیفیت، حداقل هزینه و امنیت مناسب.
منبع: komakweb.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان کمک وب در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب کمک وب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳