مدیر یك شركت ارائه دهنده خدمات اینترنتی:

تجهیزات کافی برای عرضه سرویس با کیفیت اینترنت نداشتیم

تجهیزات کافی برای عرضه سرویس با کیفیت اینترنت نداشتیم به گزارش کمک وب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نصر با تاکید بر افزایش مصرف اینترنت نسبت به سال گذشته، بیان نمود:  در شرایط شیوع کرونا، آن اندازه تجهیزات شبکه که بتوانیم سرویس مناسبی عرضه دهیم، نداشتیم و تا وقتی که بتوانیم تجهیزات را تأمین نماییم، طول کشید و در نهایت توانستیم از دو ماه گذشته، ارتقای شبکه را انجام دهیم.


به گزارش کمک وب به نقل از ایسنا، در ایام گذشته، اعتراضات بسیاری درباره سرعت اینترنت مطرح شده، در عین حال بعضی از کاربران اینترنتی معتقدند مشکل کیفیت و سرعت اینترنت، با طرح معروف به صیانت که از جانب مجلس شورای اسلامی مطرح شده و نمایندگان مجلس درحال بررسی آن هستند، مرتبط می باشد، اما مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها تاکید نمودند که عدم سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت و اینترنت ثابت، مشکلات این روزهای اینترنت را رقم زده است.
در این راستا محمدعلی یوسفی زاده - رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی کامپیوتری تهران و مدیرعامل یکی از شرکتهای عرضه دهنده خدمات اینترنتی در گفتگو با ایسنا، درباره مشکلات کیفیت اینترنتی در ماه های گذشته بیان نمود: ما در گراف های سرویس خودمان در آسیاتک مشکلی داشتیم که ظرفیت تجهیزاتی ما پر شده بود که ماه گذشته آنرا ارتقاء دادیم وتوسعه شکل گرفته و هم اکنون مشکلی در شبکه نداریم.
وی افزود: البته در ماه های گذشته، به علت رشد مصرف اینترنت در شرایط شیوع ویروس کرونا، آن اندازه تجهیزات شبکه که بتوانیم سرویس مناسبی عرضه دهیم، نداشتیم و تا وقتی که بتوانیم تجهیزات را تأمین نماییم، مدتی طول کشید و درنهایت توانستیم از دو ماه گذشته، ارتقای شبکه را انجام دهیم و هم اکنون شبکه در شرایط طبیعی قرار دارد و از گراف هایمان هم مشخص است.
رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی کامپیوتری تهران با تکیه بر افزایش مصرف اینترنت نسبت به سال گذشته، بیان نمود: مصرف مشترکان و حجم ترافیکی که در خانه استفاده می نمایند، در ماه های گذشته به شکلی بالا رفته است. مثلاً مشترکی که خط اینترنتش چهار مگابیت برثانیه بوده، قبلا از این چهار مگ استفاده نمی کرد اما هم اکنون از تمامی این ظرفیت استفاده می نماید. ما هم متناسب با این افزایش ظرفیت، شبکه را به میزان لازم ارتقاء دادیم.
یوسفی زاده درباره اقداماتی که میتوان برای برای بهبود تجربه کاربری در حوزه اینترنت انجام داد، اظهار نمود: فرایند بهبود شبکه (Network Optimization) همیشه وجود دارد و فقط در ارتباط با ترافیک بین الملل نیست، بلکه به طراحی شبکه هم برمی گردد. شرکت ارتباطات زیرساخت می تواند در توزیع و تحویل لینک و لینک های بین المللی که می خرد، این مورد را مدیریت کند.
وی درباره ارتباط بی کیفیتی اینترنت با طرح صیانت و عدم عرضه پهنای باند از جانب شرکت ارتباطات زیرساخت به عرضه دهندگان خدمات اینترنتی توضیح داد: نه اطلاعی دارم و نه احساسی که این مورد صحت داشته باشد. پهنای باند هم به FCP ها داده می شود اما باید تجهیزات لازم در شرکت ها وجود داشته باشد. ما هم قبلا درخواست داشتیم، که در ابتدا تأمین نمی شد تا وقتی که تجهیزات را نصب کردیم و شبکه مان را توسعه دادیم و پهنای باند هم تحویل گرفتیم.





منبع:

1400/12/03
20:43:47
5.0 / 5
470
تگهای خبر: ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینترنت , خدمات , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات