چگونه شناسه دستگاه تعمیری را در همتا ثبت كنیم؟

چگونه شناسه دستگاه تعمیری را در همتا ثبت كنیم؟ در صورتیكه دستگاه تان را تعمیر كرده اید و شناسه (IMEI) آن تغییر كرده است، می توانید به سامانه همتا مراجعه نموده و پروسه ثبت تعمیری را انجام دهید.


به گزارش کمک وب به نقل از ایسنا، کد IMEI برای هر تلفن همراه منحصر به فرد است، یعنی هیچ دو دستگاهی نیستند که کد IMEI مشابهی داشته باشند. این مساله سبب می شود تشخیص و پیگیری موبایل های دزدیده یا گم شده ممکن شود؛ مواردی که بعنوان برخی از اهداف رجیستری هم به آن اشاره شده است.
درصورتی که دستگاه تان را تعمیر کرده اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و بهر دلیلی، هم اکنون، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) پیش از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند، سامانه همتا پروسه ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بدین سبب می توانید در صورت انجام موفقیت آمیز پروسه ثبت تعمیری در سایت همتا، شناسه (IMEI) پس از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) پیش از تعمیر کنید.
تنها درصورتیکه شناسه (IMEI) دستگاه شما، بوسیله فعال سازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیمکارت شما درآمده باشند و در کارتابل نمایش داده شوند، امکان انجام پروسه ثبت تعمیری روی آن شناسه (IMEI) وجود خواهد داشت.
مراحل ثبت تعمیری
در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه شود. پروسه ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبت نام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال است. بعد از انتخاب گزینه "شماره ملی" کد ملی خودرا وارد کنید و سپس در صفحه بعد رمز عبوری که در هنگام ثبت نام تعریف کرده بودید را وارد کرده و روی گزینه "ورود" کلیک کنید.
بعد از ورود به سامانه، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» را انتخاب و روی گزینه "ایجاد" کلیک کنید. در قسمت بعدی باید دستگاه موردنظر خودرا انتخاب کنید. تنها می توان دستگاه هایی را انتخاب نمود که شناسه (IMEI) آن قبلاً در کارتابل اضافه شده باشد. بعد از انتخاب دستگاه موردنظر، لازم است تا در فیلد مشخص شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیرشده را وارد کنید.
بعد از اطمینان از اطلاعات وارد شده، روی گزینه ثبت کلیک کنید. بعد از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات واردشده را بررسی می کند و در صورت تأیید اطلاعات واردشده، با پیام موفقیت آمیز بودن پروسه مواجه می شویم. در این حالت درخواست به مدت ۱۴ روز به صورت "در حال بررسی" قرار می گیرد.
در صورتیکه تا ۱۴ روز بعد از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شناسه قبلی روشن نشود) درخواست با موفقیت انجام می شود، در غیر اینصورت درخواست توسط سامانه به سبب "رد شده به سبب رؤیت شدن شناسه" لغو می شود. همین طور در مدت این ۱۴ روز، می توانید با کلیک روی گزینه "حذف" درخواست ثبت تعمیری خودرا لغو کنید.
در مدت ۱۴ روز از زمان درخواست ثبت تعمیری تا بررسی نهایی سامانه، امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شناسه قبل و همین طور شناسه پس از تعمیر وجود ندارد و در صورت استعلام اصالت نیز با پیام "در حال انتظار برای انجام پروسه ثبت تعمیری" مواجه می شوید.
مراجعه به تعمیرکار جهت بازگرداندن شناسه (IMEI) پیش از تعمیر
همین طور در صورتیکه در همتا نتوانستید پروسه ثبت تعمیری را با موفقیت انجام دهید، به احتمال قوی باید به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه (IMEI) پیش از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند، اما جهت اطمینان می توانید مشکلتان را با کارشناسان سامانه همتا در ۰۹۶۳۶۶ مطرح کنید تا راهنمایی کامل تری برایتان ارائه شود.
همپچنین درصورتیکه شناسه (IMEI) پیش از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) پس از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و پروسه ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) پیش از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند.



1399/05/26
14:14:27
5.0 / 5
2282
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات