كنترل كیفیت خدمات اینترنتی در سال ۹۸

راهی برای سنجش كیفیت اینترنت

راهی برای سنجش كیفیت اینترنت كمك وب: كیفیت خدمات اینترنتی همیشه از مهم ترین دغدغه های كاربران بوده و به همین دلیل رونمایی از سامانه نت سنج پلاس با این هدف انجام شد كه با ایجاد فضای رقابتی بین اپراتورها و نظارت آنلاین رگولاتوری و كاربران به ارائه خدمات، بهبود كیفیت صورت گیرد.


به گزارش كمك وب به نقل از ایسنا، یكی از مواردی كه باید همیشه مورد توجه شركت های ارائه دهنده خدمات باشد، چگونگی برخورد با مشتریان و آگاهی از نحوه ی ارائه ی خدماتشان به آن هاست. بعضی از شركت ها و سرویس دهندگان، برای این مساله از روش هایی مانند پرتال، وب سایت و تماسهای پشتیبانی استفاده می نمایند و البته همیشه كیفیت خدمات ارائه شده از مهم ترین دغدغه های كاربران است.
این در شرایطی است كه شركت های ارائه دهنده اینترنت ثابت این روزها گرفتار مشكلات مالی هستند و وضعیت مطلوبی ندارند كه این مساله روی كیفیت ارائه خدماتشان تاثیر گذاشته است. از طرفی شركت های FCP به علت پایین بودن تعرفه اینترنت در اپراتورهای موبایلی بازار را به اپراتورهای موبایلی واگذار كردند و از جانب دیگر مشكلات مربوط به سرمایه گذاری مانع از توسعه آنها شده كه بواسطه پیشرفت در ارائه خدمات، در جذب مشتری موفق تر عمل كنند.
با این وجود، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از تلاش برای بهبود كیفیت خدمات اینترنتی می گوید و اینكه سرویس ADSL در مقابل LTE شانسی ندارد و از سویی برای این كه بازار اپراتورهای ثابت بزرگ شود، آنها باید خدمات فیبر عرضه كنند، همچون FTTC و یا سراغ VDSL بروند و تكنولوژی خودرا رشد بدهند. آذری جهرمی همین طور شهریورماه سال گذشته، از قرار دادن ۶۰۰۰ پایشگر اتوماتیك در نقاط مختلف كشور آگاهی داد كه كیفیت شبكه را بررسی نموده و آنرا گزارش می دهد.
بعد از آن مقرر شد شركت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی برای بهبود كیفیت تلاش كنند و با نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه ای در اختیار عموم قرار بگیرد كه گزارشی از كیفیت اپراتورها در آن منتشر شود و كاربران نیز نظرات خودرا درباره خدمات منعكس كنند.
البته ارائه این سامانه با تغییراتی مواجه گردید و در صورتیكه مقرر شده بود با گذشت فرصت ۴۵ روزه ای كه به اپراتورها برای بهبود كیفیت خدماتشان داده شده، سامانه در اختیار عموم قرار بگیرد، به علت تصمیم به ایجاد تغییراتی در این سامانه، ارائه آن با تاخیر مواجه گردید تا سامانه سنجش كیفیت فاكتورهای شبكه ملی اطلاعات تحت عنوان «فرادید» با تغییر ماهیت و نام به «نت سنج پلاس» بار دیگر در بهمن ماه سال ۹۸ رونمایی شود.
بدین ترتیب با نت سنج پلاس هر ایرانی در هر مكانی می تواند ببیند كه چه شركت هایی خدماتشان ارائه می شود؟ كیفیت پوشش چیست؟ میزان سرعتی كه می تواند دریافت كند چقدر است؟ شكایات مردم در آن منطقه چه بوده است؟ و اندازه گیری های كیفی چه می گوید؟ همین طور علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی كه كاربران منعكس می كنند هم در این سامانه وجود دارد و هر یك از كاربران در هر نقطه از كشور می توانند انتخاب كنند كه كدام اپراتور چه سرویسی می دهد و از نظرات سایر مردم هم باخبر شوند.




منبع:

1399/01/08
23:24:56
5.0 / 5
2982
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات