مدیرعامل شاتل موبایل خبر داد:

شیب رشد 43 درصدی سرانه مصرف دیتا

شیب رشد 43 درصدی سرانه مصرف دیتا به گزارش کمک وب، مدیرعامل شاتل موبایل اظهار داشت: از سال 1396 تا انتهای سال 1402 سرانه مصرف دیتای مشترکان این اپراتور تلفن همراه بطور متوسط 43 درصد بصورت سالیانه رشد داشته است.



به گزارش کمک وب به نقل از مهر، آرش کریم بیگی در نشست خبری به مناسبت هفتمین سالگرد راه اندازی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل با بیان این مطلب اضافه کرد: همین طور از سال ۱۳۹۷ تا انتهای سال ۱۴۰۲، میزان مصرف مکالمه در شبکه شاتل موبایل با شیب رشد ۳۵ درصدی و تعداد مشترکین شاتل موبایل با شیب رشد ۵۶ درصدی مواجه بوده است.
او اظهار داشت: خلق اولین تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در ایران، بهبود تجربه مشتری، تکمیل سبد محصول و پوشش جغرافیایی گسترده تر همچون استراتژی های تاسیس شاتل موبایل بوده است.
کریم بیگی با اشاره به این که پروانه شاتل موبایل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی Full MNNO است، اشاره کرد که این اپراتور نخستین و تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور است.
مروری بر عملکرد
او در تشریح اقدامات انجام شده از طرف این اپراتور تلفن همراه کشور اظهار داشت: شاتل موبایل در بهمن ماه سال ۹۴ موافقت اصولی فعالیت خودرا از رگولاتوری دریافت کرد و بعد از عقد قرارداد با اولین اپراتور میزبان در دی ماه سال ۹۵ در نهایت در اسفند ماه همان سال پروانه نوع اول اپراتور مجازی تلفن همراه را گرفتن کرد و در همان زمان هسته مستقل شبکه و اتصال به نخستین اپراتور میزبان پیاده سازی و سیمکارت تست به سازمان تنظیم مقررات تحویل گردید.
کریم بیگی اضافه کرد: در شهریور ماه سال ۹۶ شبکه تلفن همراه شاتل موبایل بصورت رسمی راه اندازی و شش ماه بعد از آن اتصال به دومین اپراتور میزبان برقرار شد و در سال ۹۷ برای نخستین بار در ایران تیم شاتل موبایل توانست به تکنولوژی سیم OTA برسد، در همان سال ضمن راه اندازی خدمات همگرایی ثابت و سیار برای اولین بار در ایران، سرویس نوآورانه شاتل موبایل پلاس به عنوان بسته های دیتای موقعیت محور را نیز راه اندازی نمود.

او، بهره برداری از سیمکارت هوشمند شاتل موبایل، عرضه سیمکارت سازمانی با برند اختصاصی، راه اندازی نخستین سرویس موبایل کانکت ایران، راه اندازی سرویس انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان بر بستر USSD، راه اندازی امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان بوسیله پنل سیستم مدیریت اینترنتی حساب و اپلیکیشن، عرضه آنلاین سیمکارت هوشمند با IP ثابت را از دیگر دستاوردهای نوآورانه شاتل موبایل، برای اولین بار در ایران عنوان نمود.
کریم بیگی اضافه کرد: همین طور امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان بوسیله اپلیکیشن، اضافه شدن سرویس پیامک خدماتی به سبد محصول، راه اندازی آزمایشی فاز اول ۵G، ارتقای درجه دانش بنیان شرکت، راه اندازی فاز آزمایشی Device-OTA، عرضه رسمی فناوری ۵G و راه اندازی آزمایشی فاز سوم سیمکارت هوشمند از دیگر دستاوردهای شاتل موبایل تا پایان تابستان سال ۱۴۰۳ به شمار می روند.
شاتل موبایل بزرگترین MVNO ایران و خاورمیانه
کریم بیگی با اشاره به این که شاتل موبایل تنها Multi MNO کشور و بزرگترین MVNO ایران و منطقه شمرده می شود، اظهار داشت: طراحی و پیاده سازی داخلی بالاتر از ۲۶ محصول فنی با عنوان «ساخت شاتل موبایل»، ارائه نخستین و تنها تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در کشور، به دست آوردن دانش و فناوری مدیریت ازراه دور سیمکارت برای نخستین بار در ایران، نخستین عرضه کننده فناوری موبایل کانکت در ایران، تنها اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور و نخستین عرضه کننده سرویس آی پی استاتیک روی سیمکارت در ایران قسمتی از دستاوردهای شاتل موبایل به شمار می روند.
او، خاصیت های برتر هسته شبکه مستقل شاتل موبایل را پیاده سازی بستری با قابلیت Multitenancy، استفاده از تجهیزات مخابراتی برمبنای SDN/NFV، بررسی و امکان توسعه سریع خدمات در عرصه های نوین IoT و M۲M، همگرایی بین خدمات سیار و ثابت شامل TDD-LTE، وای فای، ADSL و تلفن ثابت، پشتیباتی از VoBB و راه اندازی Converged BSS برای همگرایی نهایی دو حوزه ثابت و سیارعنوان کرد.
کریم بیگی اضافه کرد: شاتل موبایل امکان میزبانی از MVNOهای دیگر حتی اگر روی اپراتور میزبان دیگری باشند و توانمندسازی آنان بدون نیاز به ورود به حوزه فنی، امکان میزبانی از اپراتورهای دیگر در عرصه TDD-LTE و امکان پیاده سازی سرویس رومینگ با بهره گیری از تکنولوژی Multi-IMSI را دارد.
او، کانال های فروش و ارائه خدمات سیمکارت شاتل موبایل را سه سرویس سنتر اختصاصی، ۱۶۳ نماینده رسمی انحصاری، ۳۱ توزیع کننده استانی، ۱۵ توزیع کننده کشوری، ۵۲۸۰ نماینده فروش، فروش و ارائه خدمات غیرحضوری تلفنی به زبان های فارسی و انگلیسی و پشتیبانی از گویش و زبان های محلی با بالاتر از ۲۰۰ نیروی کارآزموده و فروش و خدمات آنلاین در وب شاپ و وب سایت شاتل موبایل با قابلیت انتخاب شماره، شماره بصورت تاریخ تولد، شماره رند، مودم و سیمکارت با آی پی ثابت عنوان نمود.
به گفته کریم بیگی، فروش شارژ و بسته های اینترنتی این اپراتور تلفن همراه نیز بوسیله سه سرویس سنتر اختصاصی، شش کانال USSD متنوع، ۱۶ اپلیکیشن و وب سایت ممتاز خدمات بانکی، وب شاپ شاتل موبایل، اپلیکیشن MyShatelmobile، ۵۲۸۰ نماینده فروش حضوری در سراسر کشور و مدیریت حساب اینترنتی «شاتل موبایل من» فراهم گشته است.
او اظهار داشت: امکان انتخاب دستی شبکه با بهره گیری از کد دستوری #۸*۱*، اپلیکیشن شاتل موبایل من و مدیریت حساب اینترنتی برای مشترکان فراهم گشته است.
ویژگی های راهکارهای سازمانی شاتل موبایل

او با اشاره به ارائه راهکارهای سازمانی همگرایی ثابت و سیار از طرف شاتل موبایل، خاصیت های آنرا ارائه خدمات ترکیبی سازمانی با بهره گیری از خدمات اتصال ثابت ADSL/VDSL/MPLS/Wireless/FTTx، خدمات تلفن همراه با تکنولوژی های ۲G/۳G/۴G/۵G، خدمات VoIP و خدمات مرکز داده برای مشتریان سازمانی در قالب یک شبکه، پنل مدیریت حساب ویژه مشترکین سازمانی با قابلیت های گوناگون همچون اختصاص بسته گروهی، اختصاص شارژ، مدیریت متمرکز سیمکارت ها و جابه جایی شبکه های رادیویی میزبان، گسترده ترین پوشش شبکه ای در کشور با بهره بردن از پوشش رادیویی هر سه اپراتور، امکان جابه جایی شبکه رادیویی میزبان برای یک یا چند نقطه از شبکه ازراه دور بوسیله مدیریت حساب سازمانی و امکان تغییر شبکه رادیویی نقاط شبکه بصورت گروهی و ازراه دور بنا به درخواست مشتری ذکر کرد.
آرش کریم بیگی، دیگر خاصیت های راه حل سازمانی همگرایی خدمات ثابت و سیار (APN-VPN) شاتل موبایل را نیز پوشش گسترده و هوشمند، امکان اختصاص IPهای ثابت اختصاصی (Public/Private)، امکان بهره گیری از بسته های APN سازمانی، عدم وابستگی به اینترنت در صورت نیاز مشتری، کاهش هزینه های ارتباطی، امکان اعمال قوانین کنترلی بر طبق نیازهای مشتری، امنیت و پایداری بالا، پشتیبانی از تکنولوژی های مختلف سیار و ثابت از ۲G تا ۵G و از xDSL تا فیبر بصورت همگرا (FMC سازمانی)، سهولت و سرعت در راه اندازی و توسعه شبکه ارتباطی مشتری، امکان استفاده از Shared Account و بسته های سازمانی، امکان استفاده از CPEهایی با قابلیت پشتیبانی همزمان از تکنولوژی های ۲G/۳G/۴.۵G/۵G، امکان پرداخت هزینه ها بصورت پیش پرداخت و پس پرداخت، پوشش گسترده جغرافیایی با عنایت به پشتیبانی همزمان هر دو تکنولوژی ثابت و سیار، گسترش شبکه داخلی سازمان ها در سطح کشور و امکان سفارشی سازی متناسب با نیاز سازمان برشمرد.
سیم کارت سازمانی شاتل موبایل
کریم بیگی با اشاره به امکان ارائه سیمکارت سازمانی شاتل موبایل، پوشش گسترده و هوشمند، امکان ارائه IP استاتیک روی سیمکارت سازمانی، ساخت بسته مکالمه، پیامک و دیتای ویژه برای مشتری سازمانی، پشتیبانی اختصاصی، اختصاص اعتبار از طرف سازمان به سیمکارت ها، بسته مکالمه درون شبکه اقتصادی، حساب اشتراکی، کنترل حساب اینترنتی سازمانی، امکان سفارشی سازی متناسب با نیاز سازمان، فعال سازی و عرضه سیمکارت بصورت یکپارچه و امکان اختصاص شماره های متوالی را از خاصیت های آن عنوان نمود.
ویژگی های راه حل OTA/AOTA
به گفته مدیرعامل شاتل موبایل، راه حل OTA/AOTAاین اپراتور نیز هرگونه تغییر بی سیم و بی واسطه در ساختار پروفایل سیمکارت، نصب، بروزرسانی یا حذف اپلت های روی سیمکارت بدون نیاز به سیستم عامل گوشی یا مراجعه حضوری، پیاده سازی ساز و کار امن ارتباطی و اختصاصی، امکان پیاده سازی با تمام هسته های شبکه استاندارد تلفن همراه، امکان اتصال و تعامل با واسط ثالث، رفع اشکال در پروفایل سیمکارت و اپلت ها بدون نیاز به مراجعه حضوری یا تعویض سیمکارت، خدمات بانکداری و پرداخت همراه، احراز هویت و دولت همراه، جلوگیری از Bill Shock در نقاط مرزی و مدیریت رومینگ بین الملل را فراهم نموده است.
او با اشاره به ارائه پیامک خدماتی با خاصیت های متعدد، همین طور از ارائه خدمات پیامک امن شاتل موبایل بصورت آزمایشی آگاهی داد و اظهار داشت: بزودی و در قالب سرویس پیامک امن، امکان محدود کردن دسترسی به محتوای پیامک ها فقط در نقاط مجاز، استفاده از ماژول های ویژه جهت ایجاد، ارسال، اعتبارسنجی و مدیریت کلیدها، رمزنگاری و رمزگشایی پیامک های ارسالی و دریافتی توسط شاتل موبایل فراهم می شود.
فناوری موبایل کانکت راهکاری امن برای احراز هویت است
کریم بیگی، از خاصیت های فناوری موبایل کانکت نیز به احراز هویت، مدیریت سطح دسترسی، مجوزدهی، تطبیق هویت، پروسه استفاده بسیار ساده بوسیله سیمکارت، امنیت بالا نسبت به سایر روش های احراز هویت، استفاده از اطلاعات دستگاه و شبکه برای تایید شناسه و جلوگیری از کلاهبرداری، تایید و صدور مجوز سریع برای عملیات و انجام عملیات بانکی حتی بدون نیاز به رمز یک بار مصرف اشاره نمود.
فیلترینگ و عدم افزایش تعرفه همچون چالش های پیش روی شاتل موبایل
مدیرعامل شاتل موبایل، قسمتی از چالش های پیش روی شاتل موبایل را دامنه فیلترینگ و ناامنی حاصل از فراگیری فیلترشکن ها برای حریم خصوصی کاربران و عدم افزایش تعرفه خدمات دیتا، صوت و پیامک از طرف سازمان تنظیم مقررات رادیویی، متناسب با نرخ تورم عنوان نمود.
او اضافه کرد: چالش تامین و انتقال ارز، مهاجرت نیروی انسانی، افزایش قیمت مودم و تجهیزات در بازار انحصاری به بهانه پشتیبانی از تولید داخل، و زیان ناشی از تعرفه نیم بها و تقلبات در رابطه با آن و تحریم های خارجی از دیگر چالش های پیش روی اپراتورها به شمار می روند.
برنامه های آینده شاتل موبایل
کریم بیگی در تشریح برنامه های پیش روی این اپراتور اظهار داشت: ارائه خدمات eSIM، VoLTE، پیامک امن، راه اندازی مرحله دوم همگرایی خدمات ثابت و سیار، راه اندازی مرکز تماس اختصاصی و مستقل راهکارهای سازمانی، صادرات فناوری، راه اندازی فاز سوم خدمات سیمکارت هوشمند، ارائه خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP) و ارائه خدمات رومینگ اقتصادی در دستور کار بزرگترین اپراتور MVNO ایران قرار دارد.


منبع:

1403/06/18
10:13:46
5.0 / 5
182
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات