براساس قانون جدید؛

الزام شرکتهای فناوری به پرداخت هزینه محتوای رسانه ای در هند

الزام شرکتهای فناوری به پرداخت هزینه محتوای رسانه ای در هند کمک وب: قانون جدید فناوری اطلاعات هند، شرکت های اینترنتی را ملزم می کند که به شرکت های رسانه ای بابت استفاده از محتوایشان، پول پرداخت کنند.


به گزارش کمک وب به نقل از وبگاه «Times of India»؛ دولت هند درحال برنامه ریزی برای وادار کردن شرکت های فناوری به پرداخت حق نشر محتوای تولید شده از طرف شرکت های رسانه ای است. این روزها، خیلی از کشورهای جهان، به فکر ایجاد یک پل ارتباطی برای تقسیم درآمد میان شرکت های فناوری مانند گوگل و فیسبوک و ناشران دیجیتال اخبار و محتوا هستند. بنا بر اعلام وزیر امور فناوری اطلاعات و الکترونیک هند، راجیو چاندراسخار، دولت درحال بررسی بازبینی در قوانین فناوری اطلاعات برای اعمال این تغییرات است. چاندراسخار طی گفتگویی با «Times of India»، در این مورد اظهار داشت: «قدرت بازار تبلیغات دیجیتال که هم اکنون توسط شرکت های بزرگ فناوری اعمال می شود و شرکت های رسانه ای هندی را در موقعیتی ضعیف قرار می دهد، موضوعی است که در قالب سازی قانونی و قوانین جدید بطور جدی مورد بررسی قرار می گیرد.» برمبنای اطلاعات پخش شده، در صورت اجرای قانون جدید، شرکت های فناوری بزرگ، مجبور هستند که سهمی از درآمد کسب شده بوسیله استفاده از محتوای رسانه ای را به ناشران و تولیدکنندگان اخبار دیجیتال بپردازند. گوگل قبل از این، قراردادهایی را در امتداد تحقق چنین قوانینی، در سطح اتحادیه اروپا، امضا نموده است. برمبنای توافق گوگل، این شرکت، به بالای ۳۰۰ ناشر در آلمان، فرانسه و سایر کشورهای اتحادیه اروپا، جهت استفاده از محتوای آنها در پلت فرم خود، پول پرداخت می کند. علاوه بر این، دولت کانادا نیز در اوایل سال جاری قانونی را برای تقسیم عادلانه درآمد بین ناشران اخبار دیجیتال و پلت فرم های واسطه وضع کرد. در ماه مارس امسال، کمیسیون رقابت هند (CCI)، دستور بررسی شکایات مقابل گوگل، به بهتان سوء استفاده از موقعیت مسلط خود در رابطه با خدمات ارجاع اخبار و محتوا، در بازار رسانه های خبری آنلاین این کشور را صادر کرد. بنا بر اعلام انجمن روزنامه های هند (INS)، مؤسسات رسانه ای هند در جریان میزان درآمد تبلیغاتی کسب شده توسط گوگل و درصدی از این درآمد که گوگل باید به مؤسسات رسانه ای بپردازد، قرار ندارند. از طرف دیگر، کمیسیون رقابت هند، در طول تحقیقات اولیه خود، دریافت که این ادعاها در مورد سوء استفاده گوگل از موقعیت مسلط، در حیطه قانون رقابت سال ۲۰۰۲ این کشور قرار دارد و برای اعلام نتیجه قطعی، نیاز به بررسی دقیق تر دارد.


منبع:

1401/04/28
19:52:14
5.0 / 5
29
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات