راه اندازی سامانه ای برای تبادل اطلاعات دستگاه ها با مردم و كاهش كلاهبرداری

راه اندازی سامانه ای برای تبادل اطلاعات دستگاه ها با مردم و كاهش كلاهبرداری كمك وب: سامانه پیامكی با سرشماره 4040 و كد دستوری #4؛ با هدف ساماندهی تبادل اطلاعات میان دستگاه های اجرائی و مردم و كاهش نرخ كلاهبرداری ایجاد می شود.


به گزارش کمک وب به نقل از ایسنا، به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجید فولادیان، مدیر کل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی سامانه پیام ایران را گام موثری در امتداد تکمیل زنجیره خدمات دولت الکترونیکی دانست و ارسال الکترونیکی بدون واسطه اعلان های رسمی و مکاتبات دستگاه های اجرائی و نهادهای عمومی کشور به آحاد مردم و موسسات حقوقی را همچون کارکردهای اصلی آن بیان کرد.
وی با اشاره به مصوبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ دبیرخانه شورای اجرائی فناوری اطلاعات، امکان انجام مکاتبات اداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با دستگاه های اجرائی بوسیله اختصاص یک پنل شخصی و ارائه کد رهگیری بابت رصد وضعیت مکاتبات را اقدام موثری دانست که ضمن کاهش مراجعه حضوری به دبیرخانه دستگاه های اجرائی، می تواند نقش به سزایی را در کنترل بیماری کرونا و حفظ شرایط قرنطینه در وضعیت حساس کشور ایفا کند.
فولادیان ضمن تصریح این که هم اکنون خیلی از خدمات دولتی بوسیله اپلیکیشن دولت همراه قابل ارائه است، درباب سایر قابلیت های سامانه پیام ایران چنین تشریح کرد: سرویس پیامکی یکپارچه و کد دستوری واحد از دیگر خاصیت های این سامانه هستند که طی آن پیامک های دستگاه های اجرائی برای مردم با سرشماره ۴۰۴۰ ارسال خواهد شد و ارائه خدمات دستگاه های اجرائی نیز با شماره گیری کد دستوری #۴* امکان پذیر است که کاهش کلاهبرداری های پیامکی و فیشینگ را به دنبال دارد.

اتصال ۶۷ دستگاه اجرائی به سامانه کارپوشه ملی ایرانیان
مدیر کل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی هم چنین از اتصال ۶۷ دستگاه اجرائی به سامانه کارپوشه ملی ایرانیان آگاهی داد و از دستگاه های اجرائی درخواست نمود تا برمبنای مصوبه شورای اجرائی فناوری اطلاعات ظرف شش ماه نسبت به حذف سامانه های موازی و انجام مکاتبه بوسیله یک سامانه واحد اقدام نمایند.
به گزارش کمک وب به نقل از ایسنا، بارها از طرف کارشناسان گفته شده اگر در امتداد تسریع راه اندازی دولت الکترونیکی تلاش نماییم، فساد کاهش پیدا می کند و مردم نباید برای دریافت خدمات به طبقات بالای یک ساختمان اداری بروند. در نتیجه با «دولت همراه» بجای این که نیاز باشد مردم برای دریافت خدمات مراجعه کنند، می توان خدمات دولتی را همه وقت و همه جا به مردم ارائه داد. این خاصیت متمایز دولت همراه نسبت به گروه هاست.
این روزها و در شرایطی که به سبب شیوع ویروس کرونا در کشور، یکی از مهم ترین راه های جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس، تا حد ممکن خانه نشینی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی عنوان شده، دولت الکترونیک و ارائه خدمات دولتی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی یکی از مهم ترین اقداماتی است که می تواند مورد توجه افرادی که به این خدمات نیاز دارند قرار بگیرد.
هرچند بنظر می رسد برخی دستگاه ها تمایل چندانی برای یکپارچه کردن خدمات الکترونیکی ندارند، برخی سازمان ها میانه ای با الکترونیکی شدن ندارند، برخی روش خودرا برای ارائه خدمات به صورت الکترونیکی در پیش می گیرند و شاید تنها عده ی معدودی درخواست وزارت ارتباطات برای یکپارچه شدن خدمات را اجابت کنند.




منبع:

1399/09/05
12:59:01
5.0 / 5
1116
تگهای خبر: اپلیكیشن , الكترونیك , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات