كاربران كدام كشورها بیشتر اسپیكر هوشمند می خرند؟

كاربران كدام كشورها بیشتر اسپیكر هوشمند می خرند؟ كمك وب: كاربران در بعضی كشورها در مقایسه با سایر مناطق جهان، برای خریداری و استفاده از اسپیكرهای هوشمند استقبال بسیار بیشتری از خود نشان داده اند.


به گزارش كمك وب به نقل از ایسنا، اسپیكرهای هوشمند یكی از آن دسته از گجت هایی هستند كه این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری از طرف كاربران برخوردار شده است. خیلی از كارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش تر برآورد و اعلام نموده بودند كه اسپیكرهای هوشمند سریع تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیش تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند كرد كه همین اتفاق نیز افتاد به شكلی كه آمار فروش اسپیكرهای هوشمند در سال قبل عملكرد موفقیت آمیز و استقبال بی نظیر كاربران را از این دستگاههای هوشمند و خانگی نشان داد.
این تحلیلگران كه برای سال ۲۰۱۸ میلادی، فروش بالغ بر ۵۰ میلیون دستگاه اسپیكر هوشمند را برآورد كرده بودند، با عنایت به روند افزایشی عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی پیش بینی های خودرا برای سال ۲۰۱۹ به بیشتر از سه برابر رساندند و اعلام نمودند كه حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه اسپیكر هوشمند امسال میلادی در بازارهای جهانی عرضه و به فروش خواهد رسید.
برمبنای آمارهای انتشار یافته از طرف موسسه تحقیقاتی كانالیز، كاربران در سه كشور ایالات متحده آمریكا، چین و كره جنوبی بیشتر از سایر كشورهای جهان از خریداری و استفاده از اسپیكرهای هوشمند استقبال كرده اند. به شكلی كه ۴.۱ میلیون دستگاه اسپیكر هوشمند توسط كاربران آمریكایی، ۱.۸ میلیون دستگاه در چین و ۷۳۰ هزار دستگاه نیز در كره جنوبی عرضه شده و به فروش رسیده است.
همین طور كاربران آمریكایی برای خریداری و استفاده از اسپیكرهای هوشمند، مدلهای مختلف توسعه داده شده توسط شركت های آمازون، گوگل و اپل را انتخاب نموده و بر سایر برندهای مختلف حاضر در بازار ترجیح داده اند. این در حالیست كه كاربران در كشورهای چین و كره جنوبی، اسپیكرهای هوشمند توسعه داده شده توسط شركت های وطنی خود نظیر شیائومی، علی بابا و لاین را برگزیده اند.


از آنجائیكه سال جاری ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و اعجاب انگیز در عرصه تكنولوژی و اشیای هوشمند بود، یكی از بزرگترین رقابت ها نیز میان دو شركت آمازون و گوگل بر سر اسپیكرهای هوشمند بود. در چند سال اخیر كه فروش و عرضه اسپیكرهای هوشمند رونق فراوانی یافته است، رقابت تنگاتنگی میان آمازون و گوگل در گرفته است و هر از گاهی یكی از دیگری در میزان فروش و عرضه سبقت می گیرد.
نمودار زیر به وضوح رقابت تنگاتنگی را كه میان دو شركت آمریكایی آمازون و گوگل بر سر اختصاص سهم بیشتر در بازار عرضه و فروش اسپیكرهای هوشمند درگرفته است، در بازه زمانی فصل های مختلف سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نشان می دهد:


بطور كلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیكرهای هوشمند باید اظهار داشت كه این گجت های هوشمند به كاربران امكان می دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خودرا با دستورهای صوتی كنترل كنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین خبرهای روز باخبر شوند، تایمر و زنگ آگهی برای خود تنظیم كنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار كرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال نمایند. همه این كارها بدون دخالت دست كاربر و تنها با ارسال یك پیام و دستور صوتی به اسپیكر هوشمند انجام خواهد گرفت.




منبع:

1398/05/13
19:58:19
5.0 / 5
4126
تگهای خبر: تكنولوژی , دستگاه , دیجیتال , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات