راه مقابله با كم فروشی اینترنت

راه مقابله با كم فروشی اینترنت به گزارش كمك وب درحالی كه كم فروشی شركت های عرضه دهنده خدمات اینترنتی توسط رگولاتوری محرز شده است، كاربران برای اطمینان از كیفیت و سرعت اینترنت خود می توانند سرویس شان را بررسی نمایند و از انطباق این شرایط با قرارداد خود مطمئن شوند.


به گزارش كمك وب به نقل از ایسنا، یكی از دغدغه های همیشگی كاربران بسته های اینترنتی، احتمال كمتر بودن حجم اینترنت دریافتی نسبت به حجم خریداری شده است. در واقع كم فروشی اینترنت یكی از مسائلی است كه كاربران شركت های اینترنتی همواره گوشه ذهن خود دارند و پیش می آید كه نگران كم فروشی در حجم یا سرعت كمتر از سرعت اسمی خریداری شده باشند.
به همین دلیل، یكی از موضوعاتی كه بارها توسط كاربران به آن اشاره شده و مسؤولان را هم به واكنش وادار كرده، حجم اینترنت دریافتی آن هاست. البته زمانی گفته می شد آنهایی كه می گویند كم فروشی صورت می گیرد باید به این نكته توجه داشته باشند كه در گذشته مشتركان چند عكس و یا مطلب مكتوب را دانلود می كردند و حجم اینترنت آنها برای مدت بیشتری دوام می آورد اما حالا همین كه سه تا چهار فایل ویدئویی دانلود می شود، چند برابر فایل های عكس و مكتوب حجم مصرف می شود.
همچنین علل متعددی برای تصور كم فروشی افراد عنوان می شد؛ همچون این كه در بعضی موارد امنیت مودم وای فای مناسب نبوده و پسوردشان توسط دیگران شناسایی شده و حجم اینترنت آنها مورد استفاده قرار گرفته است. مورد دیگر این كه به روزرسانی نرم افزارها به صورت اتوماتیك انجام گرفته و آنرا مدیریت نكردند.
كم فروشی اینترنتی بالاخره تأیید شد
با این حال، اخیراً بخشی از این تصور كم فروشی تأیید شده است. در این راستا اعلام شده در حالیكه بررسی های میدانی در بعضی اپراتورهای ارتباطات ثابت نشان داده است بین پنج تا هشت درصد مغایرت در حجم بسته های درخواستی مشتركین وجود دارد، تمامی شركت ها تا پنج درصد و برخی تا هشت درصد كم فروشی داشته اند و باید فرآیندهایشان را اصلاح و بهینه سازی نحوه محاسبه حجم ترافیك را انجام دهند.
هم چنین حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در این باره اظهار نمود: شركت ها درباره پنج درصد كم فروشی به ملاحظات فنی مانند سرباره ارسال و افت خط اشاره كرده اند كه این علل ارتباطی به مشتركین نداشته و به منظور جلب رضایت مندی مشتركین و حفظ حقوق آنها اپراتورها ملزم هستند این میزان كسری خویش را در حجم بسته های فروخته شده به مشتركین جبران كنند.
خدمات اینترنت خویش را بسنجید
در عین حال، با عنایت به اهمیت موضوع سنجش سرعت و كیفیت اینترنت پرسرعت، سامانه های ایجادشده توسط اپراتورها در بخش خدمات الكترونیك وب سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت متمركز و سامان یافته آورده شده است. مشتركان به منظور سنجش سرعت و كیفیت می توانند اپراتور سرویس دهنده خویش را در این بخش انتخاب و نسبت به سنجش پارامترهای سرویس خود اقدام نمایند.
كاربران برای اطمینان از كیفیت و سرعت اینترنت خود می توانند بسته خریداری شده خویش را راستی آزمایی كنند. آنها برای آگاهی از كیفیت اینترنت خود می توانند به سامانه سنجش سرعت و كیفیت اینترنت اپراتورها كه در رگولاتوری قرار داده شده رجوع كنند و سرویس خویش را بررسی نمایند و از انطباق این شرایط با قرارداد خود مطمئن شوند.
مشتركان شركت های عرضه دهنده خدمات انتقال داده می توانند از راه لینك های معرفی شده نسبت به سنجش شاخصهای كیفیت سرویس دریافتی خود از قبیل latency، packet loss، سرعت دانلود و آپلود اقدام نموده و در صورت عدم تطبیق موارد فوق الذكر با مقادیر مندرج در قرارداد سرویس نسبت به درج شكایت بر مبنای كد رهگیری تخصیص یافته توسط سامانه اپراتور اقدام نمایند.
البته رگولاتوری هم بر اجرای این الزامات به صورت دقیق نظارت می كند و مشتركان در صورت مشاهده تخلف در زمینه كم فروشی اینترنت می توانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات ۱۹۵ یا رجوع به سایت 195.cra.ir شكایت خویش را ثبت كنند.



1398/02/31
15:40:32
5.0 / 5
3634
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات