رییس سازمان فناوری اطلاعات هدف سال ۱۴۰۰ را اعلام كرد

استفاده هر خانواده ایرانی از حداقل یك خدمت دولت الكترونیكی

استفاده هر خانواده ایرانی از حداقل یك خدمت دولت الكترونیكی كمك وب: رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، استفاده هر خانوار مستقر در ایران را از حداقل یك خدمت دولت الكترونیك در سال را از اهداف سال ۱۴۰۰ این سازمان برشمرد و اظهار داشت: توزیع یافتگی منصفانه تراكنش خدمات دولت الكترونیك از اولویت های جدی در این بخش است و از همین نقطه امنیت و عدالت عمومی در كشور شكل می گیرد.


به گزارش كمك وب به نقل از ایسنا، امیر ناظمی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان فناوری اطلاعات ایران، به تشریح چشم انداز و مأموریت های جدید برمبنای تغییر جایگاه و كاركردهای سازمان پرداخت و اظهار نمود: تغییرات مختلفی در همه ابعاد صنعت از قبیل كشاورزی، انرژی های تجدیدپذیر، دولت هوشمند، اینترنت اشیا، حوزه بهداشت، حمل ونقل، آموزش و صنعت و غیره ایجادشده است و سازمان فناوری اطلاعات بعنوان یكی از بازیگران اصلی حوزه فناوری باید همگام با تغییرات و تحولات رویكردهای متفاوتی را در امتداد استفاده بهینه از فرصت های پیش رو اتخاذ كند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به این كه تا دو سال آتی وارد قرن جدید و سال ۱۴۰۰ می شویم، اضافه كرد: خلق فرصت منصفانه جهت استفاده شهروندان ایرانی از خدمات دیجیتالی شامل خدمات دولت و بخش خصوصی بدین مدلول كه خدمت دیجیتالی را تا حد ممكن افزایش دهیم بنا بر این بازنگری حوزه های ماموریت و چشم اندازهای جدید سازمان اقدامی مهم بوده است.
معاون وزیر ارتباطات مفهوم دولت هوشمند و توسعه شركت های نوپا (نوآفرین) را از پایه های اصلی چشم انداز سازمان معرفی نمود و اظهار داشت: در مفهوم دولت هوشمند باید بستری را فراهم نماییم كه سرویس های دولتی سایر دستگاه ها از راه امكانات موجود نظیر NIX و GSB (مركز ملی تبادل اطلاعات كشور) امكان توسعه و نمایش خدمت را داشته باشند و سرویس های دولتی به جای عرضه محور بودن تقاضامحور شوند، به عبارتی باید بدانیم كه نیاز شهروندان چیست و برمبنای نیاز مردم خدمات خودرا نمایش دهیم.
وی در تشریح حوزه توسعه شركت های نوپا كه تحت عنوان نوآفرین معرفی می نماییم، اضافه كرد: استراتژی كلی ما در این بخش تسهیل گری است، بدین معنا كه ما قوانین و مقررات مناسب را تدوین و پیشنهاد می نماییم و قصد مداخله گری نداریم و سرویسی كه بخش خصوصی نمایش می دهد را نمایش نمی نماییم و از امكانات دولتی برای توسعه شركت های نو پا استفاده می نماییم.
ناظمی اظهار داشت: تلاش خواهیم كرد خدمات خودرا از راه این شركت ها به شهروندان نمایش دهیم و البته باید به جایگاهی برسیم كه ۲۰ درصد تراكنش هایی كه روی GSB انجام می شود، از راه اپلیكیشن هایی خارج از اپ ها و سرویس های دولتی باشد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، حوزه دولت هوشمند را از پروژه های اصلی سازمان دانست و سیاست گذاری در حوزه دولت الكترونیك و مشاركت در پروژه های ملی از اهداف این بخش معرفی و در این باره اضافه كرد: حضور فعال سازمان در پروژه هایی نظیر كارت سوخت و استعلام یارانه ماهیت پیش دستانه و مشاركتی دارد و این رویكرد موجب رشد و توسعه ما میگردد و از این رهگذر فرصت لذت دولت هوشمند و بهره مندی از خدمات الكترونیك را در شهروندان به وجود می آورد.
وی با ابراز امیدواری از این كه هر دستگاه دولتی حداقل یك سرویس خودرا از بستر سازمان فناوری اطلاعات ایران نمایش كند اضافه كرد: ما جهت نیل به اهداف خود به همكاری و تعامل دستگاه های نظیر ریاست جمهوری، سازمان اداری و استخدامی، وزارت كشور، وزارت اقتصاد و وزارت بهداشت نیاز داریم.
ناظمی فعالیت در حوزه امنیت را از وظایف اصلی سازمان دانست و احداث امنیت در تبادل داده و نمایش سرویس را از اهداف این بخش برشمرد و اظهار داشت: تولید استانداردهای امنیتی و نمایش خدمت به كل اكوسیستم از عمده فعالیت ها در این بخش است.
معاون وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه شبكه ملی اطلاعات بعنوان بخشی از وظایف سازمان اشاره نمود و اضافه كرد: در این بخش برمبنای اسناد بالادستی لایه های مختلفی نظیر زیرساخت، لایه كسب وكار و خدمات و همین طور لایه محتوا وجود دارد و هركدام الزامات و استراتژی های مختص خودرا طلب می كند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران استفاده هر خانوار مستقر در ایران را از حداقل یك خدمت دولت الكترونیكی در سال را از اهداف سال ۱۴۰۰ این سازمان برشمرد و اظهار داشت: توزیع یافتگی منصافه تراكنش خدمات دولت الكترونیك از اولویت های جدی در این بخش است و از همین نقطه امنیت و عدالت عمومی در كشور شكل می گیرد.
ناظمی دسترسی به اهداف تعیین شده در بخش دولت هوشمند را ضروری دانست و اظهار داشت: رسیدن به عدد ۲۰۰ میلیون تراكنش در ماه از اهداف پیش رو در این بخش است و در این راستا اتخاذ رویكرد پیش دستانه و داوطلبانه می تواند مؤثر باشد، یعنی با سازمان ها و دستگاه ها تعامل برقرار نماییم و بخواهیم كه خدمات خودرا از بستر مهیا شده دولت الكترونیك عرضه كنند و هر سازمان حاكمیتی در كشور حداقل یك سرویس خو را از بستر دولت الكترونیكی به شهروندان عرضه نماید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه كرد: ما تلاش می نماییم كه هر ماه ۴۰ میلیون تراكنش از راه بخش غیردولتی صورت گیرد، بدین مدلول كه اپلیكیشن های موجود ۲۰ درصد از خدمات ما را پوشش دهند.
ناظمی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: ما تلاش داریم تا این اهداف را با شعار دولت هوشمند محقق سازیم و از فرصت های پیش رو در این بخش نهایت استفاده را ببریم و در این راستا باید تغییراتی را در ساختار سازمان احداث نماییم و این تغییرات در امتداد كاركردهای جدید سازمان و اهداف و مأموریت های پیش روی ما است.



1397/09/12
14:27:26
5.0 / 5
4159
تگهای خبر: اپلیكیشن , الكترونیك , امنیت , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات