آمازون در تسخیر صدا از گوگل جلو زد!

آمازون در تسخیر صدا از گوگل جلو زد! كمك وب: آمازون در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با تصاحب ۳۱ درصد از سهم بازار اسپیكرهای هوشمند موفق شد از سایر رقبای قدرتمند خود سبقت بگیرد.



به گزارش كمك وب به نقل از ایسنا، از آنجائیكه پارسال میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت انگیز در عرصه تكنولوژی و اشیای هوشمند بود، یكی از بزرگترین رقابت ها باز میان دو شركت آمازون و گوگل بر سر اسپیكرهای هوشمند بود.

در چند سال اخیر كه فروش و عرضه اسپیكرهای هوشمند رونق فراوانی یافته است، رقابت تنگاتنگی میان آمازون و گوگل در گرفته است و هر از گاهی یكی از دیگری در میزان فروش و عرضه سبقت می گیرد.

اسپیكرهای هوشمند به كاربران این امكان را می دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خودرا با دستورهای صوتی كنترل كنند به عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار باخبر شده، تایمر و زنگ آگهی برای خود تنظیم كنند و با دوستان و خانواده خود تماس برقرار كنند.

آمازون كه اولین بار در سال ۲۰۱۵ از اسپیكر هوشمند اكوی خود رونمایی نمود حالا بر طبق تازه ترین آمار و گزارش های انتشار یافته توسط موسسه تحقیقاتی كانالیز، توانسته است از رقبای قدرتمند خود پیشی بگیرد.

این غول تكنولوژی آمریكایی توانسته است با اختصاص ۳۱ درصد از سهم بازار اسپیكرهای هوشمند از رقیب دیرینه و پرقدرت خود جلو بزند و در میدان رقابت تنگاتنگ میان آنها پیروز شود. بر طبق این آمار می توان به وضوح دریافت كه عرضه اسپیكرهای هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش قابل توجهی یافته و به نظر می آید كه این رقم در سه ماهه چهارم سال جاری با عنایت به نزدیك شدن به فصل تعطیلات سال نوی میلادی و خرید هدیه برای كریسمس افزایش بیشتری باز پیدا كند.

از دیگر شركت های عرضه كننده اسپیكرهای هوشمند می توان به گوگل، اپل و شیائومی اشاره نمود كه آنها باز سهم قابل توجهی از بازار این گجت های هوشمند را به خود اختصاص داده اند. فروش اسپیكرهوشمند نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی با رسیدن به ۱۹.۷ میلیون دستگاه یك رشد ۱۳۷ درصدی را تجربه كرده است كه البته آمارهای یك موسسه دیگر تحت عنوان استراتژی آنالتیكس عدد ۲۲.۷ میلیون دستگاه را نشان داده است كه با این حساب، رشد فروش اسپیكرهای هوشمند ۱۹۷ درصد تخمین زده میگردد.

البته در این گزارش ها، گوگل عدد بسیار نزدیكی به آمازون را كسب كرده و آن باز تصاحب ۳۰ درصد از سهم بازار اسپیكرهای هوشمند است بدین سبب می توان گفت هنوز نمی توان اظهار داشت كه آمازون چندان پیروز رقابت با گوگل شمرده می شود.

بیشترین میزان فروش اسپیكرهای هوشمند در كشورهایی نظیر ایالات متحده آمریكا، كانادا، استرالیا و انگلستان گزارش شده است كه در این كشورها رقابت میان آمازون و گوگل باز بیشتر از سایر مناطق جهان لمس میگردد.






















1397/08/26
18:10:08
5.0 / 5
117
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات