كدام سیم كارت ها سلب امتیاز می شوند؟

كدام سیم كارت ها سلب امتیاز می شوند؟ كمك وب: دلایلی مانند بدهی خط موبایل و عدم اقدام به پرداخت صورتحساب می تواند به سلب امتیاز از سیم كارت های اعتباری و دائمی منجر شود.


به گزارش كمك وب به نقل از ایسنا، در صورتی كه مشتركان اپراتورهای همراه به موقع به پرداخت صورتحساب تلفن همراه خود اقدام نكنند، ممكن است به رویه های قطع بدهی دچار شده و در صورتی كه این روند ادامه داشته باشد، می تواند به سلب امتیاز سیم كارت بینجامد؛ زیرا اپراتورها مجازند طبق ساختاری كه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر گرفته شده، با مشتركان بدهكار برخورد و خط آن ها را قطع كنند یا اگر این نپرداختن ها ادامه داشته باشد، به سلب امتیاز از خط اقدام نمایند.

در خطوط دائمی همراه اول، پیامك صورتحساب هر ماه، سوم تا چهارم ماه بعد برای كلیه مشتركان ارسال می گردد. مهلت پرداخت صورت حساب، هم ۲۱ هر ماه است. در صورت عدم پرداخت قبض طی دو دوره متوالی، ۷۲ ساعت مانده به مهلت پرداخت، اخطار قطع برای مشترك ارسال و بعد از آن در صورت عدم پرداخت بدهی، خط تلفن قطعِ یكطرفه ی آخر دوره خواهد شد. همینطور بعد از رسیدن صورت حساب میان دوره به ۸۰ درصد ودیعه، پیامك اطلاع رسانی ارسال و در ۱۰۰ درصد ودیعه، خط قطعِ یك طرفه ی میان دوره می گردد.

ودایع خطوط متفاوت بوده و هم اكنون برخی خطوط مشمول طرح افزایش سقف اعتبار قطع هستند. با عنایت به نوع قطع آخر دوره یا میان دوره، دو هفته تا یكسال بعد خط قطع دوطرفه می گردد. بلافاصله پس از قطع دو طرفه، نامه اخطار سلب امتیاز با مهلت یك ساله برای مشترك ارسال می گردد. درنهایت در صورت عدم پرداخت بدهی، بر مبنای مصوبه ۲۰۷ رگولاتوری خط سلب امتیاز می گردد.

در خطوط دائمی ایرانسل، مشتركان با ارسال یك پیامك بدون متن به شماره ۵۴۵۵ می توانند از خلاصه صورت حساب دوره گذشته آگاه شوند و هم برای دریافت صورت حساب با استفاده از ایمیل، وارد پورتال كنترل حساب اینترنتی (ecare) شده و گزینه دریافت قبض را انتخاب كنند و یا با ارسال پیامك بدون متن به شماره ۵۴۵۹، از دوره های آتی صورت حساب خویش را به صورت پیامكی دریافت كنند.

در صورتی كه مبلغ صورت حساب برای كاربران دائمی ایرانسل، بیشتر از ۱۲هزار تومان باشد، قبض كاغذی به نشانی پستی مندرج در پرونده ارسال خواهد شد. همینطور مشتركان ایرانسل می توانند با استفاده از اپلیكیشن و نسخه تحت وب «ایرانسل من» همواره میزان كاركرد خط خویش را با جزئیات شفاف ملاحظه و از همان طریق نسبت به پرداخت صورت حساب به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

پس از صدور صورت حساب، در صورت تمام نشدن حد اعتبار موجود، كاربران تا روز ۲۸ ماه های فرد (فروردین، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن) مهلت پرداخت دارند. در صورت حساب های جدید، كاربران می توانند حداكثر تا سه دوره و تا مبلغ ۲۰ هزار تومان پرداخت را به تعویق بیندازند.

در صورتی كه مشترك تا مهلت مقرر صورت حساب را پرداخت نكند، بعد از چهار روز خط ایرانسل دائمی به صورت خودكار به حالت تعلیق یك طرفه درخواهد آمد. بعد از گذشت ۵۷ روز از تعلیق یك طرفه و عدم پرداخت مبلغ، خط به صورت خودكار به حالت تعلیق كامل (دو طرفه) درخواهد آمد. اگر بعد از گذشت ۱۴۰ روز از صدور صورت حساب (۵۱ روز پس از قطع دوطرفه)، اقدام به تسویه حساب نشود، شركت ایرانسل مجاز است شماره تلفن همراه مشترك را از شبكه حذف و امتیاز مالكیت را سلب كند.




1397/03/30
14:09:46
5.0 / 5
119
تگهای خبر: اپراتور , اینترنت , كاربر , وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات